2013. március 21., csütörtök

Tiramisu torta

Máááááár megint tiramisu  , nálunk ha minden másnap ez volna a desszert  a fiam volna a világon  a legboldogabb gyermek :D . Múlthéten Tücsökbogár közzé tette a blogján ezt a receptet a fiam amilyen szemfüles : Anya , aha tiramisu torta  , Te mikor csinálsz????? Így mit tudtam tenni,  nekiáltam  A recept tehát http://tucsokbogar.blogspot.hu/2013/03/tiramisu-torta.html oldaláról van  , egy kis változtatást csináltam rajta , még egy kis rummal feldobtam .

Hozzávalók a tésztához :

5 tojás , 150g porcukor , 100g liszt , 1 evőkanál vaníliakivonat , csipet só

A tojásokat kettéválasztjuk , a fehérjét el kezdjük kemény habbá verni a csipet sóval . Mikor a fehérje félkemény el kezdjük kanalanként hozzá adni a porcukrot , ha a cukor elfogyott , akkor hozzáadjuk a tojássárgájákat is , és kemény habbá verjük . Végül óvatosan , hogy a habot össze ne törjük , hozzákeverjük a lisztet és a vaníliakivonatot . 25 cm sütőpapírral kibélelt / csak az alja/ tortaformába töltjük és 180 fokra előmelegített sütőbe 20-25 percig , vagy tűpróbáig sütjük . Rácson hagyuk kihűlni . Addig elkészítjük a krémet.

Hozzávalók a krémhez :

250g mascarpone , 2,5dl habtejszín , 80g porcukor

A habtejszínt kemény habbá verjük   . Egy másik tálban kikeverjük a mascarponet a cukorral  , kiveszünk 3 evőkanál tejszínhabot és ezzel lazítjuk meg egy kicsit a mascarponet , mikor ez megtörtént akkor a 2 krémet jól összekeverjük .

Kell még :

2 dl presszókávé , 1dl rum , kakaó por én még használtam egy kis kávés kekszet díszítéshez - de elhagyható

Mikor kihűlt a piskóta korpuszunk , akkor 3 egyforma részre vágjuk . Az alsót ráhelyezzük a tortatartóra és meglocsoljuk a rumos-kávéval rákenjük  krém 1/4-dét , erre ráhelyezük a második piskóta tésztánkat , így folytassuk amíg el nem fogynak az alapanyagok a torta oldalát is bekenjük a krémmel , és e tetejére rászitáljuk a kakaóport .

Jó étvágyat és jó sütögetést .....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése