2013. augusztus 21., szerda

,, Dizájnos " piskótatekercs

Már régebb óta ,, szemezgettem  " ezzel a fajta sütivel , többször ki is akartam próbálni .. de eddig még valahogy nem szántam rá magam . Ebédre rizotto volt , így gondoltam , hogy lecsúszna a fiúknak valami édesség . Valami egyszerű piskótatekercsre gondoltam , s ekkor villant be , hogy ezt süssem meg , nem sokkal van vele több munka ...


Piskótatakercshez :

6 tojás , 6 ek. porcukor , 6 ek sima liszt , 0,5 dl olaj , 0,5 dl víz , fél csomag sütőpor , 4-5 csep piros festék

A tojássárgáját a cukorral fehéredésig keverjük , ezután hozzáöntjük a vízet és az olajat ezzel is jól összekeverjük . Kanalanként hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet . Közben a tojásfehérjét kemény habbá verjük és óvatossan a tojássárgájához keverjük . Kiveszünk  4evőkanálnyit a masszából és beszínezzük , jól elkeverjük . A színezett piskótamasszát  tortadíszítőbe töltjük a sütőpapíra mintát rajzolunk legalább 5-10 percre fagyasztóba tesszük , hogyha  ráöntjük a sárga piskóta masszánkat ne keveredjen össze a két szín ,  200 fokra előmelegített sütőbe 25-30 perc alatt készre sütjük . Kivesszük a sütőből , levesszük a sütőpapírt és feltekerjük , úgy , hogy a minta kívülről legyen . Hagyjuk teljesen kihűlni .

A fantáziánkra van bízva a minta  , mivel ez az első próbálkozásom ilyen fajta sütivel , ezért nem csináltam semmi extra mintát , de legközelebb merészebb leszek .

Krémhez :

250g mascarpone , 2 dl tejszín , 100g meggylekvár , porcukor ízlés szerint

A tejszínt kemény habbá verjük , a mascarponet a megylekvárral jól kikeverjük  , óvatossan hozzákeverjük a tejszínhabot és ha kell cukorral ízesítjük . Ezt a masszát töltjük a piskótatekercsünkbe .

                                                       ez volt a minta ....   
                                              Jó étvágyat .....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése