2013. január 24., csütörtök

Rákoczi túrós

Ez a fajta süti is azok közé tartozik amelyet még nem sütöttem . Magamtól nem biztos , hogy eszembe jutott volna , hogy nekiáljak , de a fodrásznőm ezt rendelte.... Szeretek vinni mindíg neki valami édesset amit saját kezűleg csináltam . Egyrészt értékeli , másrészt tudom , hogy szereti Ő is és a vőlegénye is az édességet , s mivel megkérdeztem tőle , hogy milyen sütit enne , gondolkodás nélkül rávágta , hogy ,,Rákoczi túróst " így nekivágtam . A alap receptet egy kedves barátnőm blogjáról van http://bakeann.blogspot.sk/2012/04/rakoczi-turos.html , de azért én egy kicsit feltúrbóztam.... szokás szerint ...
Hozzávalók :

A tésztához : 
250 g simaliszt , 120g vaj , 60 g porcukor , 1 tojássárgája , 1 dl tejföl , Fél csomag sütőpor , 1 citrom reszelt héja , 2 evőkanál rum

A töltékhez : 1kg túró/ szerintem elbírta/ , 2 tojás , 4 ek babadara , 200g porcukor , 1 citrom reszelt héja , 2 csomag vaníliás cukor ,

A tetjére : 3 tojásfehérje , 120g porcukor
                   2,5 dl baracklekvár

 A tészta hozzávalóit összedolgozzuk , és fél órát hűtőbe pihentetjük .
Ezután kivesszük és lisztezett deszkán tepsiméretűre nyújtjuk a tésztát . 180 fokra előmelegített sütőbe világosra sütjük . Ez kb. 10-12 perc . 
Addig összekeverjük a túrókrém hozzávalóit . 
Ha elősült a tésztánk megkenjük a baracklekvárral . Óvatossan rátesszük a túrókrémet és elsímitjuk , így sütjük tovább kb. 10-12 percig vagy amíg a teteje nem kap színt . 
Addig felverjük a tojássfehérjét csipetnyi sóval és hozzáadjuk a porcukrot . Kemény,csillogós habbá verjük. Kivesszük a sütinket a sütőből és a kemény tojáshabot nyomózsákba töltjük és berácsozzuk a sütinket .
Csökkentsük a hőfokot 150 fokra ,  így tesszük vissza a sütinket és már csak szárítjuk a habot a tetején , amíg aranybarna nem lessz .
Ha kihűlt szeletelhetjük is...



Jó étvágyat hozzá ....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése