2012. november 10., szombat

,, Takartos káposzta "

Szerintem sokaknál az van , úgy mint nálunk , hogy nem szeretik a savanyú káposztát  , vagy egyáltalán a káposztás ételeket . De néha sikerül rábeszélnem  a fiúkat egy kis + C vitamín bevitelre , ekkor csinálok egy nagyobb adagot  , és ami meg marad lefagyasztom , mert én akár minden nap meg tudnám enni.
Én így készítem :

1 fej káposzta
2kg savanyú káposzta

1kg darált hús , 400g rizs/hosszúszemű/ , 2 közepes hagyma , 6-7 gerezd fokhagyma , kávéskanál pirospaprika , 2 tojás , só , bors ízlés szerint
2 fej hagyma , kolbász , szalonna , olaj, tejföl

A káposzta fejről leveszem az első leveleket az egész fej káposztát beleteszem forró vízbe  , és  kb 1 órán átt főzöm , aztán hagyom kihülni . Ha kihűlt , akkor óvatosan leszedem a leveleket .
 Hagymát reszelőn lereszelem / vagy nagyon apróra összevágom / a fokhagymát fokhagymanyomón átnyomom - én a rizsát nem főzöm meg előre , mivel a hús is nyersen kerül bele - így eggyütt megfőnek . A húst , rizsát , hagymát , fokhagymát , paprikát , tojást és a fűszereket jól összedolgozom . Fogok egy levelet egy kis gombóc tölteléket és beleteszem a káposzta levélbe és a torzsa felé tekerem . A két végét benyomkálom  . Így folytatom addig ,  amíg el nem fogy a levél -- ha marad masszánk , akkor nyugodtan formálhatunk belőle gombócokat .
A hagymát a szalonnával és a kolbásszal lepirítom  , erre ráteszem a savanyú káposzta  felét , óvatosan rárakom a gombócokat és a  töltött káposztákat


, betakarjuk a maradék savanyúkáposztával . Felöntöm a félretett savanyúkáposzta levével és annyi vizzel , hogy belepje . Elősször nagy lángon forralom  kb. 5 percig utánna , leveszem a lángot gyengébre és főzöm legalább 2,5 - 3 órát kis lángon . Sose keverjük!!!! , az edény két fülénél fogva rántunk rajta , így nem keverjük szét a gombócainkat. Ha elföné a levét akkor nyugodtan adjunk hozzá vizet . Én azért a biztonság kedvéért meg kóstoltam a gombóc közepét , hogy puha-e a hús és a rizs.
Amikor már minden puha ,a legvégén beleöntjük a tejfölt és még főzzük 5 percig . Tálalásnál is tehetünk még rá tejfölt .
Jó étvágyat  hozzá...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése