2014. január 27., hétfő

Házi kenyér --- Gluténmentes lisztből

Nem is tudom hogy sajnos-e vagy sem  , hogy  diagnosztizálták nálam a lisztérzékenységet .Az utóbbi másfél évbe eleget szenvedtem a gyomrommal . Így remélem már rendben lessz minden . Mivel nagyon szeretek főzni és sütni ezt nem szeretném feladni , így lehet hogy egyre több GM-gluténmentes recept fogja díszíteni a blogomat , hogy tudjak ötleteket adni másoknak is és , hogy a tapasztalatomat megtudjam osztani , lehet , hogy valakinek segíteni fognak .


Hozzávalók :

500g ,,Schär Mix" kenyérliszt , 10g szárított vagy 15g friss élesztő , 500ml langyos víz , 6g olaj , 1 tk só ,

Az élesztőt hagyományos módon felfutatjuk és a többi hozzávalókkal jól kidolgozzuk . A tésztát sütőpapírral kibélelt téglalap formába tesszük . Vízes ruhával takarjuk le és hagyjuk a duplájára kelni . Hogy a teteje szép piros legyen  kenjük le vízzel és 200 fokra előmelegített sütőbe 50 perc alatt süssük készre .A  sütőbe tegyünk egy hőállo tálba vízet .

Tapasztalat :
1.  Mivel ez volt az első próba sütésem , fura volt a tészta állaga . Nem tudtam belőle bucit formálni , így a tésztát belesímítottam a formába . 
 2.  A lisztes zacskón az írták , hogy 1/2 órán átt a duplájára kel --- nekem ez 1 óra volt , pedig meleg helyen kelesztettem .
                                          Jó sütögetést


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése