2013. augusztus 1., csütörtök

Oreós-joghurtos szelet gyümölcsös zselével

Nem tűntem el , van sütés , főzés , pihenés , nyaralás..... munka..... ugyanis festés zajlik nálunk , de úgy éreztem most , hogy egy kis ,,pihi" rám fér . Nekem a blogolás egy kikapcsolodási forma . Ilyenkor nem érdekel még az sem ha leég a ház , vagy az ebéd :D - már történt olyan is . Mivel nagy melegek voltak múlt héten , valami egyszerrű kis sütit akartam készíteni . Erre Limara feltettte ezt a receptet http://www.limarapeksege.hu/2013/07/oreos-joghurtos-szelet-gyumolcszselevel.html  , nem sokat tétováztam meg is csináltam ..... Nagy sikert aratott .... ismét ... és  egy kicsit fel is tuningoltam ....

Hozzávalók :

2 doboz /175g/ oreo keksz , 4ek. vaj , 700ml joghurt , 7 ek. porcukor , 2cs. vaníliás cukor , 3ek. zseltin , 4dl habtejszín

A gyümölcsréteghez :

1kg kimagozott érett sárgabarack , 2ek citrom lé , ízlés szerint cukor / én 2 ek - lal tettem bele/, 1 zacskó zselatin , 2 kk. fahéj

A gyümölcsréteggel kezdtem . A barackot megmosva és kimagozva feltetttem egy lábasba főni , mikor egy kis levet engedett merülős mixerrel pürésítettem . Beletettem a citrom levet , a fahéjat , a cukrot és a zselatint , forrás pontig melegítettem . Egy 25x35 cm tálcára fóliát terítettem és erre öntöttem a masszát . Elsímítottam , hogy egyenletes legyen kb. 3-4 mm vastagságú . Amint kihűlt betettem a hűtőbe , hogy gyorsabban megkössön .
Az oreo kekszeket késes aprítóval összezúztam , hozzáadtam a vajat és 25x35 cm formát kiöblítettem vízzel , kibéleltem fóliával majd a kekszet egyenletes vastagságúra el igazítom . Addig hűtőbe tettem , míg a joghurtos részt elkészítettem .
A joghurtot , a cukrokat és a zselatín forráspontig melegítem . A habtejszín kemény habbá vertem és a kicsit elhűlt joghurtos masszához kevertem .  Hagytam  hűlni , amikor már épphogy csak langyos óvatossan ráöntjük a kekkszes alapunkra , majd vissza tesszük a hűtőbe legaláb 2 órára . Amikor már teljesen kihűlt a fólia segítsígével ráfordítjuk a joghurtos felületre a gyümölcszselénket . Azonnal tálalhatjuk .....
                                                 Jó étvágyat......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése