2013. május 15., szerda

Snickers pite

Már régóta szemeztem , ezzel az édességgel . És mivel nem illik visszaadni üresen a pitetálat , így mindjárt dupla adagot csináltam . Egy jó tanács : ha ajándékba csinálunk  , mindenképp hagyjuk kihűlni és megdermedni az édességet  , mielőtt szállítjuk , mert esetleg úgy jártok , mint én :( , hogy a körforgalomban , hiába mentem csak lépésbe , akkor is egy kicsit kicsorgott . De azért remélem ízlett ,, mert nálunk nagy keletje volt . Többféle receptet néztem , de szeretek bevált blogokról főzni . Ezt a receptet is ott találtam... http://www.maimoni.hu/2013/01/snickers-szelet-mogyoros-vajkaramellas.html

Hozzávalók a tésztához :

250g sima liszt , 125g vaj , 1 tojás

Hozzávalók a töltelékhez :

100g vaj , 1,5 dl tejszín , 150g cukor , 150g sós mogyoró ,

Hozzávalók a ganache-hoz :

200g főzőcsoki , 2dl tejszín

A lisztet a vajjal és a tojással jól összedolgozzuk és legalább 20 percre hűtőbe tesszük .Utána a 26 cm piteformába nyújtjuk . 180 fokra előmelegített sütőbe 20-25 perc alatt készre sütjük . Hagyjuk kihűlni . Addig megcsináljuk a tölteléket . Én a cukrot elősször karamelizáltam , hozzátettem a vajat és a tejszínt és addig forraltam , amíg a cukor fel nem olvadt , ekkor hozzáöntjük a sós mogyorót , kicsit hagyjuk hűlni , majd szétterítjük a tésztán . Amíg hűl megcsináljuk a csokimázat . Vízgőz felett felolvasztjuk a csokit a tejszínhabbal .Óvatossan öntsük a ganache-t a karamelre és legalább 3 órára tegyük hűtőbe .

Jó étvágyat ...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése