2013. január 17., csütörtök

,,Mézeskalácsos morzsaparty"

Nekem is pihent a spejzban egy kis mézeskalácsházikó . Sajnáltam kidobni  , már hiába kínáltam 100x is senkinek nem kelllet , így utólag nem bánom , hogy ide-oda kellet rakosgatnom . Keresgéltem a receptek közt , hátha találok valami megoldást hová  , melyik receptbe tudom ,elsülyeszteni" .Január 8 án megtörtént a csoda   http://anyakanyar.hu/2013/01/08/mezeskalacsos-morzsa-parti/ megjelent a várva várt recept . Egy kicsit átformáltam a saját ízlésemre , szokás szerint .
Hozzávalók :
360g maradék mézeskalács , 200g vaj, 600g mascarpone , 200g étcsoki , 5-6 evőkanál cukor ,fél dl kávé , 1üveg meggybefőtt , 3dl tejszín ,
A mézeskalácsot késes robotgépben ledaráljuk , összedolgozzuk az olvasztott vajjal . Egy 22cm tortaformát kibélelünk sütőpapírral belesímítsuk a vajasmorzsát úgy , hogy az oldalán is legyen perem . Betesszük a hűtöbe , amíg megcsináljuk a krémeket . Vízgőz felett felolvasztjuk az étcsokit , hozzáadjuk a kávét és 3 evőkanál cukrot . Lehúzzuk a tűzről és óvatossan hozzákeverjük a 400g mascarponet és habosra kikeverjük . Felverjük a tejszínhabot kemény habbá és óvatossan belekeverjük a maradék mascarpónet és 2-3 evőkanál cukrot . A meggyet kimagozzuk és lecsepegtetjük . Kivesszük a tortaformát a hűtőből és beletesszük  meggy felét , erre rákanalazzuk a csokis krémet , elsímítjuk , erre rátesszük a megmaradt meggyet , óvatosan rásímítjuk  a tejszínhabos krémet . Díszíthetjük csokireszelékkel vagy meggyel is . Legalább 5-6 órát áljon a hűtőben , hogy könnyebben lehessen szeletelni .
Nagyon finom , Jó étvágyat hozzá....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése